Internet ja verkko-ostokset ovat kasvava osa asiakkaiden tiedonhaku- ja ostotoimintaa. Eniro Denmarkin tuoreen analyysin mukaan suurin osa ostajista suosii kuitenkin edelleen fyysisiä myymälöitä, ja tämä pitää paikkansa erityisesti muodin alalla. Jopa 71% vastaajista tekee edelleen lopulliset ostoksensa paikallisessa myymälässä, vaikka yhdeksän kymmenestä hakee ensin tuotetietoja Internetistä.
Myös Retail Institute Scandinavia korostaa fyysisen myymälän tärkeää asemaa. Maaliskuussa 2015 Retail Institute Scandinavia osallistui puhujana Kööpenhaminassa järjestettyyn DdD Retail Solutions -konferenssiin ja puhui siitä, kuinka erityisesti naispuoliset asiakkaat nauttivat myymäläkokemuksen sosiaalisesta puolesta. On kuitenkin tärkeää muistaa, että myymälän on vastattava mahdollisuuksien mukaan Internetissä tarjottuja tilaisuuksia. Asiakas haluaa yhtenäisyyttä ja samanlaisen kokemuksen ostopaikasta riippumatta. Hintojen, tuotevalikoiman ja palvelujen on oltava yhdenmukaisia.
Kun DdD:n POS-järjestelmästä tehdään yrityksen kulmakivi, tämä yhtenäisyys voidaan saavuttaa keräämällä kaikki sen mahdollistavat IT-ratkaisut yhteen paikkaan. Myymälän ja verkkokaupan varastot synkronoidaan, jolloin vähittäiskauppias näkee varastoluvut reaaliajassa mahdollistaen ostamisen verkkokaupasta ja palauttamisen myymälään. Click & Collect -toiminnon avulla asiakas voi jopa varata tuotteen verkkokaupassa ja käydä sen jälkeen paikallisessa myymälässä sovittamassa tuotetta ja ostamassa sen. Samalla uskolliselle asiakkaalle voidaan antaa pisteitä ja monia muita mahdollisuuksia.